Bine ați venit!

De ce mai este nevoie de un site care să discute despre femei și problemele cu care ele se confruntă? Oare nu este lumea plină de informații?

Ideea de a elabora acest blog mi-a venit în timp. Întotdeauna am fost fascinată de oameni, de cum se comportă ei în diferite situații, acesta fiind și motivul pentru care am devenit psiholog – să știu cât mai multe despre oameni.

Cât le privește pe femei, sunt una dintre ele și trebuie să recunosc – lumea noastră este fascinantă. Suntem construite din așa de multe contraste și ele uimesc cu adevărat. Noi suntem cele care plângem de fericire, suntem în stare să murim sau să suferim o viață întreagă pentru cineva iubit, ne iubim copiii până la sacrificiul suprem, îndurăm dureri puternice când ne vin copiii pe lume și apoi, când ei ne stau pe piept, parcă toată lumina din Univers este pe chipul nostru…

Am construit acest blog cu gândul la femei, la cele din familia mea pe care le iubesc foarte mult și care, unele dintre ele îmi sunt modele de valori și comportamente, m-am gândit la femeile cu care am mereu de-a face, fie că sunt femei în devenire sau femei în toată firea, la cele pe care le cunosc sau pe care le voi cunoaște.

Dar ce m-a determinat cel mai mult să scriu și să îmi împărtășesc cunoștințele mele teoretice și practice cu oamenii a fost faptul că într-un fel pot să spun deloc irațional că cred că există mult prea multă cunoaștere parțială în domeniul psihologiei și al științei în țara noastră. Găsesc că este aberant ca un psiholog licențiat să apară în spațiul public și să spună ce crede el/ea din punct de vedere personal atâta vreme cât psihologia ca știință a evoluat atât de mult și nu mai există loc de păreri personale, ci de modele și teorii dovedite științific.

Unul din rolurile pe care le are de îndeplinit un psiholog clinician este acela de a educa. Mai precis, un psiholog clinician face o evaluare clinică a unui pacient și stabilește un diagnostic, intervine pentru a rezolva problemele psihologice depistate, face cercetare pentru a cunoaște mai multe despre problemele pacienților săi și nu în ultimul rând, educă, adică informează pacienții despre mecanismele prin care a apărut o problemă cu care persoana se confruntă, care sunt metodele de prevenție pentru ca problemele să nu mai apară pe viitor și cum poate fi optimizat potențialul persoanei în cauză.

Așa că acest blog l-am construit pentru a evalua problemele cu care femeile se confruntă, pentru a face un diagnostic al acestor probleme, dar mai ales pentru a informa oamenii în legătură cu problemele lor. Publicul țintă este reprezentat de femei privite din cât mai multe puncte de vedere. Aici sunt informații despre femei care devin mame, care sunt mame, soții sau iubite, paciente, femei singure, etc. Am să mă străduiesc să mă adresez tuturor problemelor femeilor și să fac acest lucru cât mai științific cu putință, dar adaptat la limbajul uzual.

Mi-am propus ca prin acest blog să ating două obiective:

  1. promovarea strategiilor pentru atingerea și menținerea sănătății mintale în situații medicale de tip obstetric-ginecologic, dar și în cele sociale în care sunt implicate femeile
  2. oferirea de informații acurate din punct de vedere științific cu privire la sănătatea mentală și optimizarea personală a femeilor

Pe acest blog veți găsi mai multe rubrici de unde puteți să vă interesați în detaliu cu privire la diferite domenii de interes din sfera medico-psihologică specifică femeilor.

Sunt psiholog licențiat, specializată în psihologie clinică, cu competență în psihoterapie cognitiv-comportamentală. Am absolvit Facultatea de Psihologie din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj Napoca și Masteratul de Psihologie Clinică, Consiliere și Psihoterapie din cadrul aceleiași universități.

Orientarea mea este predominat către știință și gândirea critică, iar experiența mea profesională este legată de consilierea femeilor și a copiilor.

În prezent lucrez ca psiholog clinician pentru Clinica ProVita din Cluj-Napoca și interesele mele profesionale țin de psihoginecologie, tulburările psihice ale gravidelor și lăuzelor/mamelor cu copii mici, nașterea naturală și hipnoza aplicată în naștere și perioada pre/postnatală.

Proiectele mele actuale sunt implementarea unui program de screening/intervenție pentru depresia postnatală și elaborarea și aplicarea unui program de educație prenatală susținut din punctul de vedere al psihologiei științifice cu accente pe pregătirea psihologică a mamei pentru nașterea naturală și noul statut de mamă, dar și îngrijirea corespunzătoare a copilului în primele 100 de zile de viață pentru un start bun din punct de vedere cognitiv și socio-emoțional.

Lectură plăcută și cu folos!

Lavinia Stupariu, psiholog clinician

Logo_ProVita_FaraSlogan_color_TransparentBackgound-2

Strada Teodor Mihali nr. 38-40 (zona FSEGA) Cluj-Napoca

Telefon 0264.431.891/0748.127.021

e-mail (pentru consiliere online): lavinia.stupariu@gmail.com

www.clinicaprovita.ro

About Lavinia Stupariu

Sunt psiholog clinician și lucrez la Clinica ProVita din Cluj-Napoca. În prezent sunt plecată la studii de specialitate în Marea Britanie. Specializarea mea este psihologia clinică aplicată în obstetrică-ginecologie. Lucrez cu femei însărcinate și mame cu copii mici (primele 1.000 de zile) sau preșcolari. În 2016 am inițiat în cadrul Bisericii Ortodoxe un proiect de educație perinatală și suport pentru părinții care au copii cu vârste cuprinse între 0 și 7 ani la care au participat circa 200 de părinți. La clinica unde lucrez și în colaborare cu medicii de familie din Cluj am ințiat în luna octombrie 2016 un proiect de screening și interventie pentru depresia post-natală și tulburările de anxietate din perioada perinatală la care au participat peste 600 de mame. Domeniile mele de interes sunt nașterea naturală, psihoginecologia, dezvoltarea cognitivă și socio-emotională a copiilor mici cu debut în perioada prenatală, tulburările psihice specifice perioadei post-natale și mai ales psihologia și medicina evidence-based.
This entry was posted in Prima pagină. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

