Un scurt curriculum vitae

Cred că este potrivit dacă îmi expun ideile și cunoștințele în public, oamenii să știe cine sunt, așa că o să încerc pe scurt să redau câteva repere biografice despre mine.

Sunt născută în Constanța, dar am crescut în Mangalia. Numele meu, de Lavinia mi l-a dăruit mama, iar celălalt nume, de Teodora, l-am primit de la tata pentru că am fost prima născută și toți primii născuți din familia tatălui meu au primit la naștere numele de Teodor. Eu am fost prima născută (fetiță) după câteva zeci de generații, dar de acest nume nu am scăpat 😀 Am o soră și un frate mai mici decât mine pe care îi iubesc enorm și trei nepoțele pe care le divinizez.Mai nou am și un nepoțel pe care îl cheamă…Theodor 🙂 

Școala generală și liceul (economic-secția turism) le-am frecventat în Mangalia și după ce am terminat liceul am urmat o școală postliceală pentru educatori în învățământul special, în Constanța. Nu mi-am găsit locul printre copiii cu dizabilități, așa că m-am angajat ca educatoare la o grădiniță din Mangalia.

În perioada școlii postliceale am avut ocazia să învăț foarte mult psihologie. Era acolo un profesor ce ne-a acordat tuturor elevelor foarte multă atenție, avea multă răbdare cu noi și pe acest fond mi-am dat seama că îmi place psihologia foarte mult, așa că următorul pas a fost să studiez psihologia mai mult, așa am ajuns Cluj. Aveam bunicii din partea tatălui aici, orașul mi-a plăcut foarte mult, iar Universitatea Babeș-Bolyai mi-a intrat la suflet de cum am văzut clădirea. Un examen de absolvire mai târziu, am devenit studentă și mi-am văzut într-un fel visul cu ochii.

În anul II de facultate profesorii ne-au spus că trebuie să facem practică, așa că am luat ad literam sugestia și am bătut la ușa Fundației ProVita unde am devenit voluntar. Am lucrat acolo și am învățat o mulțime de lucruri interesante și importante atât din punct de vedere personal cât și profesional vreme de doi ani și jumătate. Apoi prietena mea care mă superviza la ProVita s-a angajat la o casă maternală, așa că am plecat și eu după ea. A fost o adevărată plăcere să lucrez cu mamele și cu bebelușii de acolo. Din păcate, după ce mi-am susținut examenul de licență casa maternală s-a desființat, așa că și munca mea acolo s-a terminat.

Experiența mea în cele două fundații mi-a oferit ocazia să învăț practic multe lucruri, dar și să adaug la experiența mea profesională patru ani (pentru că eu am fost ultima generație de studenți care au studiat vreme de 5 ani). Apoi a venit perioada masteratului cu specializarea în psihologie clinică și psihoterapie cognitiv-comportamentală. Din primul an de masterat m-am angajat ca psiholog consilier la Fundația A.F.M.C. Christiana – proiectul Școala Christiana din Cluj Napoca și am lucrat acolo până în anul 2009.

În septembrie 2009 am început să lucrez ca psiholog școlar prima dată în grădiniță (Grădinița Universul Copiilor) și apoi în Liceul Teoretic Eugen Pora. Ultimul liceu în care am lucrat a fost Liceul Economic din Cluj (pentru o perioadă de numai 4 luni) în anul 2014.

Acum lucrez la Clinica ProVita din Cluj ca psiholog clinician și specializarea mea este psihologia clinică aplicată în obstetrică-ginecologie și psihoterapie pentru probleme psihologice asociate cu patologia psihică din acest domeniu, sănătate maternă perinatală și psihoterapie pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 0-7 ani.

Din fiecare loc unde am avut ocazia să profesez sau să învăț am multe amintiri frumoase. Am întâlnit oameni minunați, cu elevii mei am rămas prietenă și acum și îi iubesc tare mult. Cât despre colegii mei de muncă, cu unii dintre ei am rămas bună prietenă și îi apreciez în mod deosebit.

Profesorilor mei le sunt profund recunoscătoare pentru tot ceea ce m-au învățat pe mine și pe colegii mei. Față de ei consider că am o mare responsabilitate ca prin munca mea să fiu o imagine a ceea ce au creat ei bun cu mine și colegii mei, să nu îi fac niciodată de rușine, ci să fie mândri de mine și de noi.

Multă sănătate și zile binecuvântate,

Lavinia Stupariu, psiholog clinician

Logo_ProVita_FaraSlogan_color_TransparentBackgound-2

Strada Teodor Mihali nr. 38-40 (zona FSEGA) Cluj-Napoca

Telefon 0264.431.891/0748.127.021

e-mail (pentru consiliere online): lavinia.stupariu@gmail.com

www.clinicaprovita.ro

About Lavinia Stupariu

Sunt psiholog clinician și lucrez la Clinica ProVita din Cluj-Napoca. În prezent sunt plecată la studii de specialitate în Marea Britanie. Specializarea mea este psihologia clinică aplicată în obstetrică-ginecologie. Lucrez cu femei însărcinate și mame cu copii mici (primele 1.000 de zile) sau preșcolari. În 2016 am inițiat în cadrul Bisericii Ortodoxe un proiect de educație perinatală și suport pentru părinții care au copii cu vârste cuprinse între 0 și 7 ani la care au participat circa 200 de părinți. La clinica unde lucrez și în colaborare cu medicii de familie din Cluj am ințiat în luna octombrie 2016 un proiect de screening și interventie pentru depresia post-natală și tulburările de anxietate din perioada perinatală la care au participat peste 600 de mame. Domeniile mele de interes sunt nașterea naturală, psihoginecologia, dezvoltarea cognitivă și socio-emotională a copiilor mici cu debut în perioada prenatală, tulburările psihice specifice perioadei post-natale și mai ales psihologia și medicina evidence-based.
This entry was posted in Prima pagină. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

