Call the Midwife, un serial cu și despre suflet de femeie

De când mă știu pe lume sunt fascinată de femei însărcinate, de copiii mici și de munca medicilor OB/GYN sau a pediatrilor. Orice film, documentar, articol pe aceste teme le citesc/urmăresc cu mare plăcere.

Am descoperit întâmplător acest serial în vara anului trecut. Având în vedere că era vară și eram în concediu, cred că am văzut toate episoadele serialului în mai puțin de o săptămână. M-au fascinat pur si simplu poveștile prezentate în serial, dar și personajele. Cred că este unul din cele mai frumos construite seriale pe care le-am văzut vreodată (atât cât mă pricep și eu să critic un film).

Vă recomand cu toată inima să urmăriți acest serial. Este inspirat după trilogia autobiografică scrisă de Jennifer Worth despre viața sa ca tânără moașă angajată într-o clinică ce funcționa în anii 1950-1960 în cartierele foarte sărace ale Londrei.

Dacă vă place muzica acelor ani, hainele și valorile frumoase și puternice referitoare la familie, prietenie, dragoste, acesta este un serial foarte potrivit. Dacă sunteți în pregătire medicală sau psihologică, dacă sunteți o femeie tânără și aflată la primul ei loc de muncă, dacă sunteți mamă ori o femeie în vârstă ce își deapănă amintirile despre primele sale experiențe de viață, sigur veți îndrăgi acest serial poate mai mult decât am făcut-o eu.

Fiecare episod e plin de gingășie, de dragoste, de valori bune și frumoase, la final am rămas de fiecare dată cu un sentiment de tandrețe, ca acela pe care îl aveam când bunicii îmi povesteau ceva frumos.

Multă sănătate și zile binecuvântate,

Lavinia Stupariu, psiholog clinician

Logo_ProVita_FaraSlogan_color_TransparentBackgound-2

Strada Teodor Mihali nr. 38-40 (zona FSEGA) Cluj-Napoca

Telefon 0264.431.891/0748.127.021

e-mail (pentru consiliere online): lavinia.stupariu@gmail.com

www.clinicaprovita.ro

About Lavinia Stupariu

Sunt psiholog clinician și lucrez la Clinica ProVita din Cluj-Napoca. În prezent sunt plecată la studii de specialitate în Marea Britanie. Specializarea mea este psihologia clinică aplicată în obstetrică-ginecologie. Lucrez cu femei însărcinate și mame cu copii mici (primele 1.000 de zile) sau preșcolari. În 2016 am inițiat în cadrul Bisericii Ortodoxe un proiect de educație perinatală și suport pentru părinții care au copii cu vârste cuprinse între 0 și 7 ani la care au participat circa 200 de părinți. La clinica unde lucrez și în colaborare cu medicii de familie din Cluj am ințiat în luna octombrie 2016 un proiect de screening și interventie pentru depresia post-natală și tulburările de anxietate din perioada perinatală la care au participat peste 600 de mame. Domeniile mele de interes sunt nașterea naturală, psihoginecologia, dezvoltarea cognitivă și socio-emotională a copiilor mici cu debut în perioada prenatală, tulburările psihice specifice perioadei post-natale și mai ales psihologia și medicina evidence-based.
This entry was posted in Recomandări video. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

