Este posibilă iertarea până la capăt?

Aseară am scris articolul despre emoții și cum apar ele (aici) și mă gândeam în zorii acestei zile cum aș putea să ofer o situație cât mai reală și mai potrivită pentru a înțelege acest lucru. Așa mi-am adus amine de un film foarte frumos pe care am avut ocazia să îl urmăresc de curând.

Se numește Amish Grace și povestea sa este inspirată dintr-un fapt real. Nu am să vă spun povestea filmului pentru că e frumos să vezi un film fără să știi ce se va întâmpla, să trăiești povestea până la sfârșit, dar am să vă spun câteva cuvinte despre el ca să vă faceți o idee dacă merită să îl urmăriți. 

În anul 2006 într-o comunitate Amish un american ce lucra în comunitatea respectivă are o cădere nervoasă generată de o dramă din familia sa și ajunge să le împuște pe elevele unei școli și pe învățătoarea sa (filmul are la bază un caz real, așa cum am menționat mai sus). Povestea urmărește ce se întâmplă cu familiile fetelor care au murit sau au supraviețuit, dar punctul central este o mamă ce și-a pierdut fiica și modul în care ea ajunge să îl ierte pe cel ce a făcut acest gest.

Am meditat mult după ce am văzut filmul. Reacția cea mai des întâlnită a tuturor este aceea de a sfâșia în bucăți pe cei care ne ating copiii, de a urî familia lor și tot ce ține de ei. Durerea noastră este foarte mare pentru că parcă nimeni și nimic nu ne poate înlocui copiii. Dar ce face Ida (personajul principal) este peste puterea de a înțelege a multora. Toate acțiunile ei vin din educația ei puternic ancorată în niște valori ce nu țin neapărat de lumea noastră obișnuită, dar îi permite să treacă peste ceea ce s-a întâmplat. Durerea sa e la fel de mare ca și a noastră, a tuturor, dar modul în care trece peste toate este un exemplu pe care puțini îl pot urma. De ce? Pentru că filmul ilustrează perfect modul în care poți trece de a a trăi niște emoții disfuncționale puternice la unele funcționale.

Dacă tot este weekend, acesta este un film bun de văzut în zilele acestea libere. Eu cred că sigur vă va impresiona.

Multă sănătate și zile binecuvântate,

Lavinia Stupariu, psiholog clinician

Logo_ProVita_FaraSlogan_color_TransparentBackgound-2

Strada Teodor Mihali nr. 38-40 (zona FSEGA) Cluj-Napoca

Telefon 0264.431.891/0748.127.021

e-mail (pentru consiliere online): lavinia.stupariu@gmail.com

www.clinicaprovita.ro

About Lavinia Stupariu

Sunt psiholog clinician și lucrez la Clinica ProVita din Cluj-Napoca. Specializarea mea este psihologia clinică aplicată în obstetrică-ginecologie. Lucrez cu femei însărcinate și mame cu copii mici (primele 1.000 de zile) sau preșcolari. Anul trecut am inițiat în cadrul Bisericii Ortodoxe un proiect de educație perinatală și suport pentru părinții care au copii cu vârste cuprinse între 0 și 7 ani. La clinica unde lucrez și în colaborare cu medicii de familie din Cluj voi iniția din luna octombrie 2016 un proiect de screening și interventie pentru depresia post-natală și tulburările de anxietate din perioada perinatală. Domeniile mele de interes sunt nașterea naturală, psihoginecologia, dezvoltarea cognitivă și socio-emotională a copiilor mici cu debut în perioada prenatală, tulburările psihice specifice perioadei post-natale și mai ales psihologia și medicina evidence-based.
This entry was posted in Recomandări video and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

