Hoțul de cărți

Cred că nu am văzut un film mai frumos ca acesta în viața mea, un film pe care să îl văd de trei ori la rând în mai puțin de o săptămână și care să îmi aducă noi emoții de fiecare dată… El se numește Hoțul de cărți și este cu adevărat superb! Este bun pentru orice copil de peste 5-6 ani (cred că și unul de 4 ani îl poate vedea), dar și pentru orice adult.

hero_BookThief-2013-1

Astăzi m-am gândit la faptul că încă este vacanță pentru școlari, că de luni reîncepe un nou semestru școlar și lupta părinților cu copiii lor ca ei să citească. Și așa mi-am adus aminte de copilăria mea, de cum îl vedeam mai tot timpul pe tatăl meu cum citea cu o pasiune greu de imaginat, cât era de încântat de câte o carte și cât mă bucur că prin modelul său acest lucru mi l-a transmis și mie și sunt tare recunoascătoare pentru acest lucru.

Viața părinților de acum nu este cu mult diferită de cea a părinților noștri. Și ei s-au confruntat cu o mulțime de probleme și noi avem o mulțime de probleme. Prioritățile sunt altele. Dar când un părinte se aruncă în fotoliul său preferat și dă drumul la televizor spunându-i copilului să pună mâna să citească, copilul simte cel mai crescut nivel de frustrare din viața lui. E așa plăcut să te uiți la televizor și așa de simplu…eu trebuie să citesc, apoi să și înțeleg ce se întâmplă aici… Dacă vreți ca copiii voștri să citească, citiți voi înșivă. Viața decurge în ritmul ei și fără televizor, dar va fi mult mai frumoasă dacă aduceți în viața voastră o carte și discuțiile despre ea. Televizorul nu creează amintiri, cărțile și compania celorlalți, da!

Așadar, de azi ați putea să aduceți în viața dvs o carte nouă. Nu știu să fie recomandată copiilor la școală încă, dar cred că poate oricând să fie un bun înlocuitor pentru multe din lecturile școlare ce nu își mai au actualitate acum și nici măcar nu sunt așa de pasionante.

Puteți începe de la carte spre film. Eu am găsit cartea la un preț foarte bun aici. Citiți cartea și dvs, dar și copilul, discutați despre ea și apoi urmăriți filmul împreună. Am citit și cartea, am văzut și filmul. În condițiile în care copiii moștri sunt mai degrabă orientați către imagini, mă aștept ca filmul să îi cucerească cu adevărat. După ce ați urmărit filmul, discutați despre el, despre ce v-a impresionat, ce nu v-a plăcut, etc. Nu lăsați emoțiile să plutească în aer fără să punctați de unde vin ele.

Este posibil ca anumite secvențe să vă aducă aminte de copilăria dvs petrecută în timpul comunismului (chiar dacă filmul are acțiunea în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial) și spuneți-i copilului despre acele timpuri. Sau poate vă amintește de o carte pe care ați citit-o în copilărie și v-a plăcut foarte mult.

Cu siguranță și cartea și filmul vă vor cuceri. Nu am să vă spun povestea din el pentru că merită să fie descoperită. Ce mi-a plăcut mie? Fetița pentru puterea sa, relația dintre fetiță și tatăl ei adoptiv, prietenia dintre fetiță și băiețelul din vecini, momentul în care fetița intră pentru prima dată într-o bibliotecă adevărată… (Parcă te trec mii de fiori prin degete când Liesel își plimbă degetele peste cărțile din bibliotecă, ochii ți se umplu de lacrimi când vezi abundența aceea de cărți când tu nu ai avut decât o carte…)

Eu vă doresc un weekend frumos și multe succese la școală în semestrul ce urmează.

Multă sănătate și zile binecuvântate,

Lavinia Stupariu, psiholog clinician

Logo_ProVita_FaraSlogan_color_TransparentBackgound-2

Strada Teodor Mihali nr. 38-40 (zona FSEGA) Cluj-Napoca

Telefon 0264.431.891/0748.127.021

e-mail (pentru consiliere online): lavinia.stupariu@gmail.com

www.clinicaprovita.ro

About Lavinia Stupariu

Sunt psiholog clinician și lucrez la Clinica ProVita din Cluj-Napoca. Specializarea mea este psihologia clinică aplicată în obstetrică-ginecologie. Lucrez cu femei însărcinate și mame cu copii mici (primele 1.000 de zile) sau preșcolari. Anul trecut am inițiat în cadrul Bisericii Ortodoxe un proiect de educație perinatală și suport pentru părinții care au copii cu vârste cuprinse între 0 și 7 ani. La clinica unde lucrez și în colaborare cu medicii de familie din Cluj voi iniția din luna octombrie 2016 un proiect de screening și interventie pentru depresia post-natală și tulburările de anxietate din perioada perinatală. Domeniile mele de interes sunt nașterea naturală, psihoginecologia, dezvoltarea cognitivă și socio-emotională a copiilor mici cu debut în perioada prenatală, tulburările psihice specifice perioadei post-natale și mai ales psihologia și medicina evidence-based.
This entry was posted in Recomandări video and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

